Nejnebezpečnější silnice Česka

Nejnebezpečnější silnicí v Česku zůstává úsek silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonným nad Orlicí a dále k Červené Vodě. Vyplývá to z rizikové mapy, kterou vytvořilo sdružení EuroRAP. Přepočítává závažné dopravní nehody na množství projíždějících vozidel.

Stejný úsek vyhodnotili experti na bezpečnost dopravy jako nejrizikovější i v loňském roce.

Nevýznamnější zlepšení nehodovosti proti předchozímu roku zaznamenal úsek silnice I/71 od Uherského Ostrohu po slovenskou hranici, v kategorii dálnic pak D1 z Měřína k Velké Bíteši, uvedl Jiří Landa ze společnosti AF-Cityplan. Nehodovost na tomto úseku D1 ale významně ovlivnila rekonstrukce a s ní spojená dopravní omezení. Naopak největší zhoršení zaznamenali experti na silnici I/23 mezi Telčí a křižovatkou se silnicí I/38 u Markvartic.

Obecně jsou podle Landy bezpečnější ty silnice, které mají oddělené oba jízdní směry svodidly. Velice nebezpečné jsou naopak další pevné překážky podél silnic, například nevhodně postavené propustky, nezabezpečené sloupy mostů, vzrostlé stromy nebo reklamní poutače.

EuroRAP (European Road Assessment Programme) je mezinárodní nezisková organizace, jejímiž členy jsou motoristická sdružení, národní i regionální správci pozemních komunikací, investoři a experti. Nezávisle hodnotí bezpečnostní úroveň silnic a navrhuje opatření, která mohou pomoci eliminovat smrtelná a vážná zranění při silničních nehodách.