Nový úsek dálnice D7

Nový úsek dálnice D7 Praha – Chomutov se už jasně rýsuje. Mezi Postoloprty a koncem současné dálnice u Bitozevsi na Žatecku se pracuje několik měsíců, další úseky D7 se mají začít stavět v příštím roce a v roce 2019. Termín dokončení celé dálnice Praha – Chomutov je ale přesto ještě hodně vzdálený. Kompletní dálnice bude nejdřív v roce 2024. Řidiče navíc ještě čeká řada oprav na současné silnici I/7 Praha – Chomutov.
Zmíněný čtyřkilometrový úsek mezi Postoloprty a Bitozevsí se oficiálně začal stavět v září roku 2016, ve skutečnosti se stavba rozeběhla až letos na jaře. Zda se podaří dodržet termín uvedení do provozu, kterým byl původně duben 2018, se uvidí během zimy. V současné době se dokončuje doprovodná komunikace, v pokročilé fázi výstavby je polovina budoucí dálnice. Až budou hotové, převede se na ně doprava. Současná silnice I/7 se zbourá a na jejím místě se postaví zbylá polovina dálnice.
ŘSD připravuje pro výstavbu další úseky dálnice D7. V roce 2018 se má začít stavět u Panenského Týnce, v dalším roce je v plánu zahájení stavby u Loun a Chlumčan. V případě rozšíření obchvatu Loun všechny potřebné pozemky vlastní ŘSD, u Chlumčan a Panenského Týnce je vykupuje. Na obou úsecích je vykoupeno přes 60 procent pozemků.

V případě posledního úseku dálnice D7 v Ústeckém kraji, na obchvatu Postoloprt, došlo nedávno v průlomu v jeho přípravě. Stát se zavázal, že zaplatí posunutí fotbalového hřiště a výstavbu nového zázemí pro hráče. To spolu s částí hřiště musí ustoupit výstavbě dálnice. Za posunutí hřiště o 25 metrů a výstavbu zázemí zaplatí stát 30 milionů korun. Jednání se táhla několik let, město se bránilo tomu, aby posunutí hřiště platilo ze svého. Vlastní dálnice u Postoloprt by se měla stavět v letech 2020 až 2022.
Jako poslední se dokončí 16kilometrový úsek dálnice D7 kolem Slaného. Ten ale patří paradoxně k nejfrekventovanějším. U něj se počítá s výstavbou v letech 2021 až 2024.

Řidiči na dálnici D7 netrpělivě čekají dlouhé roky. Současná silnice Praha – Chomutov je přetížená, cestu po ní pravidelně komplikují rozsáhlé opravy. Letos se několik měsíců pracovalo na mostě u Slaného, řidiči tam stáli v kolonách u semaforů několik desítek minut. Něco podobného je čeká i v příštím roce, kdy se mezi Louny a Slaným bude opravovat jiný most. Částečná uzavírka silnice se chystá od března do září. Řada řidičů z Mostu, Chomutova, Žatce nebo Loun volí při cestách do Prahy proto raději alternativní trasy. Ukázalo to loňské sčítání dopravy. Dálnice D7 je jedinou dálnicí u české metropole, kde intenzita dopravy ve srovnání let 2016 a 2010 klesla. U všech ostatních narostla. Například na dálnici D6 Praha – Karlovy Vary, kterou raději využívá velká část řidičů ze Žatecka, stoupla intenzita dopravy u Prahy o více než polovinu.
Dálnice D6 u Prahy převzala značnou část dopravy z D7, kde intenzita i díky opravám místy i poklesla.